Севал МУСТАНОВА: 
Харесвам жените със стил и увереност!

Млада и образована жена на Христова възраст. Семейна, със син на 13 години. Бакалавър по български език и история и на финала на магистратура по стопанско управление. От пет години част от екипа на Областния всекидневник „Дръстър ПРЕС”, а от две – негов управител. Технически секретар на Областния председател на ДПС Гюнай Сефер и лидер на общинската организация на МДПС – Силистра. Намира време да окаже и логистична подкрепа в семейния бизнес.
Защо решихме да споделим нейните мисли с читателите на вестника?!
Защото си заслужава човек да познава жени, които притежават ценното качество, наречено добра организация.


- Ще празнува ли Севал Мустанова на 8 март? 
- Аз уважавам празниците. За някои 8 март може да звучи като празник от миналото, но това е Празникът на жената, на майката. Човек, ако уважава себе си, трябва да празнува. С две думи - ще почета подобаващо Международния ден на жената. Ще празнувам със семейството си вкъщи. За мен истинският празник е времето, което прекарвам с мъжете в моя живот – мъжът ми и детето ми. Най-важното е да получаваш внимание от близките си всеки ден. Просто на 8 март един обикновен човек като мен се чувства специален. 
- Делниците ти обаче са доста напрегнати. Как минава един работен ден? 
- Напоследък времето не ми стига. Служебните ми ангажименти са сериозни и не са никак малко. Когато обаче човек обича работата си, тя му носи удоволствие. Малките проблеми, неуредици, разминавания не ме плашат и не ме натоварват. Всеки проблем си има решение и аз винаги търся най-правилното. Доколко съумявам, биха казали хората, за които работя и колегите, с които работя. Гордея се с това, че ми е поверен ежедневник, който се е доказал вече 5 години и отразява живота на хората в цялата Силистренска област. Радва ме и това, че екипът ни е добре дошъл във всяко едно населено място в областта. Хората споделят с нас и радости, и неволи. И са особено щастливи, когато споделим празник с тях и видят настроението, отразено по страниците на вестника. И в политическата ми работа, и като управител на вестника общувам с много хора. Благодарна съм, че никога не ми е налагано точно работно време, защото стоенето в офиса не е гаранция за добре свършена работа. Когато имам належащи ангажименти, не ми тежи да работя и в събота и в неделя, и сутрин, и вечер. Знаете, че в предизборно време работно време няма. Твърдя, че щабът на ДПС отваря най-рано и затваря последен. Работата ми носи удоволствие, обичам да общувам с хора и съм убедена, че съумявам да намеря общ език с всеки. 
- Какво може да те зарадва? 
- Радвам се на мъничките неща в живота. Усмивка, блага дума, цвете, жест, показващ доброжелателност, обич, любов. Това са неща, които не струват пари, но значат много за мен. Ценя много благодарността. И винаги благодаря, дори за малкия жест към мен. 
- А често ли се натъжаваш? 
- Благодарна съм, че имам семейство, което държи на мен, имам работа, която обичам много, имам приятели, на които мога да разчитам. Благодарна съм, че родителите ми (майка ми, баща ми, свекър ми и свекърва ми) са живи и здрави. Докато те са до мен, аз се чувствам закриляна от тях. Човек, като е с близките си и обичани хора, не мисля, че трябва да се натъжава. Разбира се, и аз понякога се огорчавам от нечии постъпки. Безгрешни хора няма. Но мога да прощавам! Човек се учи от грешките си. А аз не искам да се натъжавам за чужди грешки. 
- Не те ли плаши завистта у хората? 
- Огорчава ме, но това е нещо, което аз не мога да контролирам и не мога да променя в определения човек. Това опира до неговия характер. Аз по-скоро се радвам за успехите на моите близки и познати. Какво по-хубаво за мен да имам преуспяващи приятели!
- Редно ли е в началото на 21-ви век да говорим за еманципация в България и в какво, според теб, се изразява тя? Живеем ли в мъжки свят, както смятат мнозина? 
- Интересен въпрос, който е доста обширен като трактовка. Мъжът си е мъж, жената – жена. Просто сме различни, но сме и равни. Моето възпитание е такова, че мъжът е главата на семейството. Думата на мъжа ми за мен е закон. Уважавам и него, и това, което прави за семейството ни. С каквото мога, се старая да му помагам и на него в работата. Хубавото е, че имам в къщата си незаменим помощник в лицето на свекърва ми. С нейната помощ имам повече време и възможности да се реализирам.Предпочитам да не мисля за еманципацията като за вид полово разделение и ми се иска да насочим мисленето по този въпрос като за вид независимост, креативност, модерност на съвременния човек. Жените все по-активно участваме и в политическия, обществения, и в социалния живот. Мисля, че това е показателно за ролята на жената в динамичното време, в което живеем. 
- Жената в политиката и бизнеса – как виждаш нейното място и кои са качествата, които дават предимство на жените в тази област? 
- Определено мъжете в политиката и бизнеса са повече. Така е и прието – жената има ангажимент към семейството и просто по-малко жени могат да направят този труден избор. В противен случай се ощетяват близките хора с присъствие, внимание, грижи и т.н. Иначе си мисля, че сме равни с мъжете като качества и умения. Казват, че красивата и умна жена се цени навсякъде. Първото е видимо, но второто трябва да го докажеш. Търпението, мисля, е едно от положителните качества на жените – по съобразителни и тактични сме, по-търпеливи. Що се отнася до бизнес-нюх, мисля че мъжете ни превъзхождат. Определено смятам, че е вярна поговорката, че „зад всеки успял мъж стои една жена”. 
- Смяташ ли, че е необходимо да съществува месец, посветен на жената, и не е ли логично тогава да посветим празник и на мъжа?  
- Не е необходимо да има месец на жената, но все пак това ни ласкае. Какво по-хубаво от това да има поводи за приятни емоции?! Използваме празника да поспрем в ежедневието – да погледнем човека до себе си и да му кажем, че го обичаме. А що се отнася до мъжете, не мисля, че се чувстват дискриминирани от това, че нямат месец. Затова пък имат своето значимо място в сърцата на своята половинката си. 
- Коя жена би поставили начело на личната си класация от значими хора? 
- Ще ви разочаровам, като кажа, че нямам класации нито на жени, нито на мъже. Възхищавам се на жената, която е умна, има морал, добра кариера, здраво семейство и е оптимист. Харесвам жените със стил и увереност. 
- А трябва ли човек да успее навън, за да се почувства истински българин и възможно ли е да се реализира в Европа и света, ако не може да го направи в родината си? 
- В кръга на шегата – никой не е пророк в собствената си родина... Но ако говорим сериозно, мисля си, че както е въпрос на стечения на обстоятелства и подходяща среда, така е и на лични качества. По-важното е човек да е образован, креативен и оптимист. 
- Какво пожелаваш на себе си, на близките си и на всички силистренки по повод 8 март?
- Аз съм щастлив човек, щастлива майка. Пожелавам на всички майки да се чувстват като мен! Да влагат цялата си любов към децата. Защото децата след време ни се отблагодаряват. Нека всички българки уважат празника! Да пийнем по чаша вино, да се отпуснем! Да се почувстваме истински жени - ценени и обичани!
И на този 8 март розите ще са най-търсени 


Цветята са запазена марка на 8 март. Не е тайна, че красивият букет трогва всяка дама и понякога е по-ефектен и от скъпия подарък. 
Репортерско запитване на “Дръстър ПРЕС” показва, че и на този 8 март класика си остават розите. Един брой от красивото цвете ще се продава за празника между 3 и 5 лв. 
В магазин “Магия” се срещнахме със собственичката Магдалена Йорданова, която има вече девет години стаж в цветарския бизнес. Малкото магазинче в близост до банка ДСК е препълнено и изобилства от ухания и нюанси. 
“Очаквам да има повече клиенти за празника, все пак 8 март винаги се отбелязва с поднасянето на цвете. Рози, орхидеи и лилиуми са винаги търсени за този повод”, сподели Магдалена Йорданова. Лилиумът върви по 7 лв., а един стрък от орхидеята, който е с няколко цвята, се предлага за 35 лева. Красивото цвете е всепризнато и за най-стилно, затова е и скъпо, сподели собственичката на магазин “Магия”. Клиентите си падат и по малките кошнички, в които са аранжирани цветя по техен избор с украса. Предлагат се за около 5 лева и са много симпатични, но пък увяхват бързо. По-трайни са хризантемите, които често са предпочитан избор. Тяхната цена за празника ще е и по джоба на всеки – само за 2.50 лева. 
В цветарския магазин изобилства от рози. Имат еквадорски и холандски - във всички цветове и видове. Първите са и най-скъпи - струват пет лева. 
Приемаме доставки на адрес, винаги тези поръчки се приемат с много добра реакция от получателя, каза Магдалена Йорданова. Подобна услуга се извършва за цена около 3-4 лв., в зависимост от разстоянието. 
Цените на букетите започват от 5-6 лв. и могат да достигнат високи цени, в зависимост от прищявките на клиента. За 8 март освен класическите рози са много подходящи пролетните цветя като лалета, нарциси и фрезии.
Като цяло силистренци харесват и купуват цветя, сподели Магдалена Йорданова. По нейни думи, през последните години дори се наблюдава повишен интерес в търсенето на цветя за отглеждане в домашни условия и при озеленяването. Според нея българинът вече придобива европейски маниер в отношението си към цветята.
През последните години се наблюдава и повишен интерес към едни от най-красивите цветя - орхидеите. Имам редовни клиенти, които ги купуват за отглеждане в домашни условия и следят за всеки нов сорт, който излиза на пазара, сподели опитната цветарка. 
Купуват се и много букети за различни поводи. По-заможните клиенти избират много стилни цветя, не крие Магдалена. Една от последните поръчки в магазин “Магия” за празника на влюбените е била именно такава - комбиниран букет на стойност 150 лв. 







Няма коментари:

Публикуване на коментар