Избори`2009

Д-р Митхат ТАБАКОВ:
„Интелигентната и толерантна предизборна кампания на ДПС не бе разбрана!
Всеки има право на избор, но и всеки носи отговорност за направения избор!”


Д-Р МИТХАТ МЕХМЕД ТАБАКОВ 
Роден е на 01.08.1961г. в гр.Дулово, обл.Силистра. 
Завършил е ВМИ-гр. Варна, специалност „Акушерство и гинекология", и "Мениджмънт в здравеопазването". 
Работил е като завеждащ „Акушеро-гинекологично отделение" и като управител на МБАЛ -гр.Дулово. 
От м.ноември 2003 година е кмет на община Дулово. 
Д-р Табаков е женен, има син.
Член на ЦС на ДПС.



- Тежка ли ще е битката като мажоритарен кандидат? Какъв човек искате да видят във Ваше лице жителите на Силистренска област?
- Мажоритарния кандидат трябва да е човек, който да познава най-добре проблемите на дадената област. Да има формула за тяхното решаване и при всички случаи трябва да има определен опит в управлението, за да може да реализира идеите си, решавайки конкретни проблеми на конкретни хора. Гледайки колегите си мажоритарни кандидати, смея да твърдя, че има хора, които добре познават материята в Силистренска област, но бих казал, че и аз самият, бидейки кмет на община Дулово от шест години, съм придобил опита да вземам решения. Общината е с проектна готовност, възлизаща на стойност 85 милиона лева, като част от тях сме реализирали още в първия ми мандат. Имаме големи проекти по ПУДООС и по програмата „Околна среда и сметосъбиране”. Мисля, че съм доказал качествата си. Мога да забележа най-тежкия проблем и да организирам поетапното му решаване. В този смисъл е нужна законодателна промяна за постигане на пълна самостоятелност на общините – бих могъл да бъда полезен в работата на поне две-три от комисиите в българския парламент. С две думи казано, мажоритарният кандидат трябва да бъде разпознаваем, да притежава отделни качества и да е професионалист поне в една област. Гледайки тези три критерия, а те могат да бъдат 33, мисля че съм подходяща кандидатура.
- За какво ще работите като депутат от 20 МИР – Силистра в следващия мандат на българския парламент?
- На първо място за развитието на Силистренска област. Действията ми ще са насочени в посока запазване на младите хора. По една или друга причина те масово напускат родните места, търсейки своята реализация. Нужно е обаче да имат добра подготовка, за да бъдат забелязани както от настоящите работодатели, така и от бъдещите инвеститори. Общите ни усилия трябва да бъдат в посока превръщането на региона ни в област, атрактивна за бизнес. Много неща могат да бъдат направени и аз сам като единица, а и като част от парламентарната група, ще работим, защитавайки интересите на избирателите. В крайна сметка обаче общата държавна политика ще зависи от мнозинството. Независимо обаче от позиционирането на ДПС във властта няма да загърбя хората, които са ме избрали. Регионът ни има нужда от инвестиции за разкриване на работни места, от помощ при реализирането на програми било за усвояване на европейски средства в сферата на социалната политика или за развитие на селското стопанство и намиране възможности за алтернативно земеделие.
- Предизвикателство ли е за Вас да оставите креслото на кмета и да се борите за място в Народното събрание? По-полезен ли смятате, че ще бъдете на своите съграждани?
- Предизвикателство?! В никакъв случай работата на един кмет в тази даденост и в тази обстановка не е по-лесна от тази на един народен представител. Кметът е пряко ангажиран с конкретни проблеми. По-трудно и по-отговорно е да си кмет. Парламентът формира националната политика, която определя регионалната, но … кметът е този, който среща хората всеки ден и вижда отблизо как решенията на депутатите рефлектират върху ежедневието. Доколко е предизвикателство?! Като кмет съм издигнат от партия, както и като народен представител, а решението на ръководството да съм мажоритарният кандидат по-скоро ме амбицира. Ще съм доволен да помогна на всяка една община и да съдействам в пряката работа. Ако силистренци гледат емисиите на Народното събрание, ще имат възможност да се убедят. Ще положа максимални усилия, за да не съжаляват, че са гласували за мен.
- Да приемем ли, че вече сте загърбили професията си на лекар за сметка на политическата кариера? Или смятате, че медицинското Ви образование ще е плюс при решаването проблемите на българското здравеопазване?
- Професията ми на лекар ми е основна. Това е професията, за която съм учил. Не съм се учил да ставам политик. Избрал съм си специалност, която обичам и практикувам повече от 15 години. Хората имат изградено мнение по отношение на това, дали съм професионалист. Не мога да я загърбя до живот. Във всяко едно време съм готов за консултация или съвет. Дори за мен това е възможност да избягам от административната работа. Що се отнася до това, дали образованието ми би било полезно в пряката работа като народен представител – разбира се! Ако има сфера, която да се нуждае от най-много работа – това е именно здравеопазването. Няколко правителства правят реформа след реформа. Започна се от времето на СДС, когато болниците станаха търговски дружества и изписаха общинските болници на общините като принципали, без да имат право обаче да заделят и една стотинка от бюджета си за това. Болници като тези в Дулово и Тутракан изпаднаха в едно състояние, което бих нарекъл задлъжнялост, но по-точната дума е несъстоятелност. Общините не могат да решат проблемите им. Българското здравеопазване има нужда от сериозна работа. Предният парламент стигна до някъде по отношение здравната карта на България – кои болници работят, кои не, как да бъдат финансирани, как да се развиват, кои да се затворят, кои да бъдат преструктурирани, но не намериха решение и резултатът е налице – общинските болници с дългове, персоналът недоволен, пациентите също не са очаровани – или казано по друг начин – нито лекарите доволни, нито болните. Разковничето според мен е в излизане болниците на пазара и създаването на повече от един финансиращ орган, имайки предвид Здравната каса. Защото днес общинските лечебни заведения се издържат само от нея, докато другите болници имат преференцията да получават субсидии от Министерството на здравеопазването. В този ред намисли общинските болници остават пълни сираци в тази обстановка, а всеки знае, че основният момент в една здравна политика е профилактиката и тя започва от долу на горе. Не приемам варианта да няма общински болници и те да бъдат закрити за сметка на 15-20 лечебни заведения с труден достъп. Не е виновен данъкоплатецът в региона, че сериозните болници са в големите градове и затова да е потърпевш при получаването на здравна услуга. Както казах, проблем е съществуването на една-единствена финансираща институция без конкуренция и със занижен контрол. 
- Каква ще бъде предизборната кампания на кандидатите за народни представители от листата на ДПС?
- Обиколил съм повече от сто населени места и няма да спра да последния момент. Никъде досега не съм си позволил да укорявам или да хваля опонентите си, защото нито една от тези политически сили не я считам за враг или противник. В Народното събрание ние заедно ще работим за благото на страната ни. За съжаление обаче и в национален мащаб, и в регионален интелигентната и толерантна кампания на Движението за права и свободи не бе разбрана от останалите участници в политическия живот на България. Получихме контраудар и АнтиДПС-кампания предимно от четири-пет партии. Кампанията на ДПС е толерантна, градивна и позитивна – с конкретни предложения, действия и коментари за по-нататъшното развитие на страната ни в условията на тежка икономическа криза. Дано не стане и политическа! Нашата цел е България да има правителство, което да ни изведе от тези тежки условия и ще подкрепим едно такова правителство, независимо дали ДПС ще участва в управлението или не.
- Как виждате ДПС в следизборния пъзел?
- Къде ще е ДПС след изборите ще каже избирателят. Мисля обаче, че Движението за права и свободи ще запази позицията си на трета политическа сила. Ще повторя думите на нашия лидер Ахмед Доган: „Не на всяка цена в управлението на държавата”. Винаги обаче ще сме зад желанието за едно добро позициониране на партията в парламента, така щото да се чуваме и да се обръща внимание на идеите ни, най-вече когато говорим за градивни предложения. Притеснен съм от антиДПС кампанията на другите политически субекти, защото не виждам нищо позитивно, а само реваншизъм. Те не са управлявали и ще разберат, струва ми се много бързо, че е нужно да коригират поведението си. Желанието ми е парламентът да изкара цял мандат, ако трябва няколко правителства да се завъртят в рамките на този парламент, но те да са съставени от професионалисти, за да излезем от кризата и да тръгнем напред. 
- Защо да се гласува за ДПС?
- Отговорът ще е пристрастен. Но гледайки ситуацията в област Силистра и кандидатите и познавайки тяхната работа в последните десет години, ще кажа, че всеки един от листата на ДПС е свършил по нещо, и не мисля,че това важи за опонентите ни. Ако хората искат да продължи съграждането и да има полза от присъствието на депутатите от Силистренска област в парламента, бих гласувал за ДПС. Всеки има право на избор, но и всеки носи отговорност за направения избор. Призовавам хората да гласуват отговорно, за да не съжаляват след изборите.





Няма коментари:

Публикуване на коментар