Телефон 112 
Над 16 хиляди повиквания са подадени в Силистренска област от началото на годината

Стоян Граматиков:
“Телефонът не е информационен, а за сигнали от граждани при инциденти”



Над 16 хиляди повиквания от областта са регистрирани в централите на телефон 112 от началото на годината. Това стана ясно след проведената вчера в Силистра пресконференция от представители на дирекция “Национална система 112” към Министерството на извънредните ситуации. На срещата присъстваха Стоян Граматиков - директор на Главна дирекция “Национална система 112” към министерството, Полина Трендафилова – директор на “Районен център 112” – Русе, и началникът на Гражданска защита-Силистра Явор Минков.
Гражданите на Дулово са ползвали най-често услугите на спешния телефон, става ясно от изнесените данни. В централите на 112 са получени общо 4652 обаждания. От община Силистра са получени 4618 телефонни повиквания за инциденти за периода от началото на 2009 година до 14 февруари.
Ето какво е и разпределението в останалите общини: Кайнарджа – 2327 обаждания, Тутракан – 1825, Главиница – 1565, Ситово – 1010 и Алфатар – 269.
Най-честите оплаквания са свързани с пътни транспортни произшествия, спешна медицинска помощ и горящи стърнища. 
Стартиралата през юли 2008 година Национална система за спешни повиквания с Единен европейски номер 112 скоро ще замества и телефонните номера на полицията, пожарната и спешните медицински центрове. Очаква се до края на годината това да бъде постановено с решение на Министерския съвет.
“До края на годината телефоните 150, 160 и 166 ще бъдат пренасочвани към 112, но те няма да бъдат закрити, както бе тиражирано по медиите”, заяви Стоян Граматиков.
Освен това той призова телефонът да бъде ползван като средство за подаване на сигнали за инциденти, а не за информация.
“112 не е популярен сред хората не само като номер, но и като предназначение. По време на взривовете в Челопечене повечето хора използваха телефона като средство за информация. Всички трябва да знаят, че той е безплатен, работи денонощно и може да бъде избиран от цялата страна без код”, добави Граматиков.
Също така стана ясно, че в граничните райони на страната се получават разминавания при избирането на спешния телефон. Поради по-силният сигнал на мобилни оператори от съседни държави често пострадалият може да се свърже с румънски диспечер.
“Затова трябва да промените настройките на мобилния си апарат и в мрежовото избиране да присъства “Твърдо” избиране”, предупреди той. 
Преди седмица е било получено писмо от Европейската комисия (ЕК), с което се прекратяват санкциите към България по отношение на тази услуга.
На заседание на комисията нашата страна е отличена като лидер по информираност на гражданите за телефон 112, като процентът е достигнал 60. На второ място се намират съседите от Румъния - 57 %.



Няма коментари:

Публикуване на коментар